2019-01 Removing Tourism Barriers in Central Asia: A Strategy for Regional Coordination

Abstract: All Central Asian countries are developing their tourism potentials. Much more could be done if the five create a specific regional- based coordination mechanism to address existing hindrances on border crossing, administrative requirements and visa issuing. Overall, such a regional cooperation would also improve the brand of Central Asia as a tourist destination fostering demand and leading to improved connectivity within the region. By this way, tourism may in the long run strengthen the long-sought aim of regional integration.

CPRO Policy Brief 2019-01
Author: Fabrizio Vielmini

Download policy brief

Устранение туристических барьеров в Центральной Азии: стратегия региональной координации

Все страны Центральной Азии развивают свой туристический потенциал. Гораздо больше можно было бы сделать, если бы пятеро создали специальный региональный координационный механизм для устранения существующих препятствий при пересечении границ, административных требований и выдаче виз. В целом, такое региональное сотрудничество также улучшило бы репутацию Центральной Азии как туристического направления, стимулируя спрос и улучшая связь в регионе. Таким образом, туризм может в долгосрочной перспективе укрепить долгожданную цель региональной интеграции.

Центр Прикладных Исследований Аналитический Обзор 2019-01
Автор: Fabrizio Vielmini

Скачать полную версию
Image

Fabrizio Vielmini, MA, Senior Research Fellow, Silk Road Connectivity

After completing his Master’s Degree (D.E.A.- Asie  mineure et intérieure) at the School for Advanced Studies in the Social Sciences (EHESS, Paris) he continued specializing on Caucasian and Central Asian affairs, notably working for international organizations like the EU and the OSCE. His peer reviewed article “The Caucasian Dimension of the Russian Power” was previously published in the journal “I Quaderni di Domus Europa”, n. 1, 2019 (ed. Il Cerchio, www.domus-europa.eu) and is now reproduced by the Rome-based think-tank “Vision & Global Trends – International Institute for Global Analyses”, AD series.